באיזה מקרים לא מקבלים פיצוי מטיסה שהתעכבה או בוטלה ?

עותק של ללא שם

עיכוב או ביטול טיסה יכולות להיות חוויה כואבת ולא נעימה,
אך לצערנו זהוא דבר שבשגרה בעולם התעופה.

כמות הטיסות הרבה, אשר רק עולה עם הזמן יוצרת עומס רב על חלקי המטוס,
ומטעמי בטיחות הנוסעים כל תקלה טכנית קטנה דורשת טיפול ותשומת לב מירבית.

כאשר מדובר בעיכוב או ביטול טיסה בגלל תקלה טכנית, חברת התעופה תיהיה חייבת לפצות אותכם לפי החוק,
כל עוד מדובר בעיכוב של מעל ל 3 שעות בחברות תעופה אירופאיות ו מעל ל 8 שעות בחברות תעופה ישראליות (או לחלופין ביטול טיסה).

אך למרבה הצער יש מקרים מיוחדים ויוצאי דופן (כמו מזג אוויר או שביתה בנמל התעופה ) שאינם באחריות או בשליטת חברת התעופה,
ובהם חברות התעופה לא מחוייבת על פי החוק לפיצוי נוסעיהם.


מקרים שבהם חברת התעופה לא מחוייבות לפי החוק לפיצוי נוסעיהם בגלל "נסיבות יוצאות דופן" :

התקנות ב-EC 261 (החוק האירופי) קובעות כי חברת תעופה יכולה להימנע מאחריות אם העיכוב נגרם כתוצאה מ"נסיבות יוצאות דופן".
החוק הישראלי מקביל לחוק האירופי בנושא זה.

אלה כוללים מצבים כגון סופות ברקים, חירום רפואי, שביתות בקרת תנועה אווירית או של עובדי שדה התעופה, תנאי מזג אוויר קשים, הגבלות על בקרת תנועה אווירית, תקלה פתאומית במכ"ם התעופה (בנמל התעופה) , מעשי חבלה, תסיסה פוליטית, מעשי טרור… אתם מבינים את הרעיון.

  • האם שלג נחשב כתנאי מזג אוויר קשה?

זה תלוי באם או לא חברת התעופה יכולה הייתה למנוע את הבעיה.

למשל, אם חברת התעופה לא הבטיחה כי יש מספיק אספקה של מפשיר קרח לפני תחילת החורף, היא יכולה להיות אחראית על העיכוב- במיוחד אם טיסות המופעלות על ידי חברות תעופה אחרות יכלו לצאת בזמן.

  • שביתות של חברות תעופה לא נחשבות כנסיבות מיוחדות:

באפריל 2018, קיבל בית הדין האירופי לצדק פסק דין לפיו "שביתות ספונטניות ללא אישור" של צוות הטיסה אינה מהווה נסיבות מיוחדות.

לכן, חברות התעופה מחויבות עכשיו לפצות את הנוסעים על עיכובים או ביטולים בטיסה, כאשר ניתן להאשים שביתה של חברת תעופה.


האם חברת התעופה צריכה לפצות אתכם לפי החוק על פספוס טיסת קונקשן ?

  • אם אתם מפספסים טיסת קונקשן בגלל עיכוב בטיסה:

עם נוסעים הטסים רחוק יותר מאי פעם, זה לא יוצא דופן שתהיה לטיסה עצירה אחת (או יותר), או קונקשן, בדרך.

ואם אחת מטיסות אלה מתעכבת, דבר זה יכול לגרום לכם לפספס את הקונקשן שלכם ולזרוק את כל המסע לתוך עולם של כאוס.

דבר ראשון, אם אתם מפספסים קונקשן בגלל טיסה מתעכבת, זוהי חובתה של חברת התעופה למצוא לכם תחליף ליעד הסופי שעל הכרטיס שלכם.

בנוסף, אתם יכולים להיות זכאים לפיצוי תחת חוקי אירופה. אם הזמן שבו תגיעו ליעד הסופי שלכם עולה על שלוש שעות משעת הטיסה המקורית, תוכלו לקבל פיצוי של עד כ-600 יורו.

חשוב שהטיסות שלכם הוזמנו ביחד וחלק מאותו המסע. אם הזמנתם טיסת המשך בנפרד, הוא לא יכוסה.


בכפוף לתנאי השירו

אנחנו ב- Stop Delay נשמח לסייע לך לקבל פיצוי מהיר ומקסימלי במידה וטיסתך בוטלה או עוכבה.
לשיחת ייעוץ חינמית לבדיקת זכאות לפיצוי כספי הכניסו את מספר הטלפון שלכם כאן למטה עכשיו >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מאמרים:
פשיטת רגל חברת תעופהפיצוי עקב איסור עלייה למטוס
חדרי בריחה בצפוןחנות שעונים חנות ציוד כושראיך להגיש תביעה על טיסה שבוטלה
באיזה מקרים לא מקבלים פיצוי מטיסה שהתעכבה או בוטלה?פיצוי מטיסה שהתעכבהפיצוי מטיסה שהתעכבהחוק שירותי תעופהמה הן זכויות נוסעי האוויר?