ביטול טיסה בגלל מזג אוויר

 

טיסתכם בוטלה או התעכבה בגלל מזג אוויר, ואתם רוצים לדעת האם מגיע לכם על זה פיצוי כספי ?

ובכן, לפי חוק התעופה האירופאי והישראלי,
אם הנוסעים אינם מסוגלים לטוס בזמן בשל תנאי מזג אוויר קשים, באופן כללי הם אינם זכאים לפיצוי.
(אך יש כמה מקרים חורגים מן הכלל שבהם כן מגיע פיצוי לנוסעים, עליהם נרחיב בהמשך)
זאת מכיוון שתנאי מזג האוויר נחשבים ל "נסיבות יוצאות דופן" לפי התקנות האירופאיות והישראליות.

לחברת התעופה אין שליטה על נסיבות יוצאות דופן כמו מזג אוויר קשה, והיא גם לא יכולה למנוע מהן להתעורר,
גם אם "כל האמצעים הסבירים ננקטו על ידי חברת התעופה כדי להימנע מעיכובים או ביטולים".

מתי אתם זכאים לפיצוי במקרה של סערות ומזג אוויר קשה?

  • אם טיסות אחרות ממריאות במקביל, זה עשוי להיות אינדיקציה לכך שהטיסה שלכם כן הייתה יכולה להמריא.
  • הטיסה שלכם הייתה לא לפני יותר מ 6 שנים.
  • הגעתם בזמן לצ'ק אין.
  • או שהטיסה בוטלה לגמרי, או שהגעתם באיחור של מעל ל 3 שעות עם חברת תעופה אירופאית, ומעל 8 שעות עם חברת תעופה ישראלית.

 

מה עליכם לעשות אם הטיסה שלכם מופרעת בגלל מזג האוויר?

  • בקשו מחברת התעופה לאשר את הסיבה לעיכוב/ביטול בכתב.
  • השתמשו באוכל ובמשקאות אשר מגיעים לכם כחוק ובחינם מחברת התעופה.
  • בדקו אם טיסות אחרות פועלות בשדה התעופה.
  • צרו קשר אם נציגי Stop Delay ע"י השארת פרטים בסוף הכתבה – לקבלת ייעוץ משפטי בחינם ובדיקת זכאותכם לפיצוי.
 

האם ניתן לתבוע פיצוי בגין ביטול טיסה בגלל מזג אוויר?

 

 

כפי שנקבע בתקנת האיחוד האירופי ומדינת ישראל,
הנוסעים יכולים לקבל עד 600 יורו או 3,120 ש"ח במקרים של עיכובים בטיסה, ביטולים או הזמנות יתר.

היוצא מן הכלל הוא הפרעות בטיסה הנגרמות על ידי 'נסיבות יוצאות דופן'.
במקרה זה חברות התעופה אינן מחויבות לשלם פיצויים ללקוחות לפי החוק.
תנאי מזג אוויר קיצוניים נופלים תחת קטגוריה זו ולכן הנוסעים אינם זכאים לפיצוי.

עם זאת, ישנם יוצאים מן הכלל לכלל זה, שלפיהם חברת התעופה עשויה להיות אחראית לנזקים הנגרמים כתוצאה מביטולים או עיכובים.
כמו למשל מקרה שבו מטוסים של חברות תעופה אחרות יוצאים לטיסה,
מה שיכול להצביע על כך שחברת התעופה שלכם לא נקטה בכל האמצעיים האפשריים כדי שהטיסה תצא לפועל.

 

באילו מקרים לא תקבלו פיצוי על ביטול טיסה בגלל מזג אוויר ?

 

 

נוסעים אינם זכאים לפיצוי בשל תנאי מזג אוויר קשים אם מתרחשים אחד מהאירועים הבאים:

ענן אפר:
כאשר מתרחש אסון טבע, זהו כוח עליון. תעבורה אווירית מושפעת וטיסות לא יכולות לפעול.
ענן האפר מפריע לראות של הטייס וחלקיקי האפר יכולים להשפיע על חיישני מכשירי מדידת הגובה והמהירות.

תנאי מזג אוויר קיצוניים:
מטוסים חייבים לעתים קרובות להישאר על הקרקע או להמריא מאוחר יותר כאשר מתרחש מזג אוויר קיצוני.
תנאי מזג אוויר שליליים כגון שלג, סערה, גשם מקפיא או ערפל פוטרים חברות תעופה מתשלום פיצויים.

חזית סוערת:
בית המשפט האזורי בדרמשטאדט קבע כי אין פיצוי,
אם הטיסה הקודמת תיאלץ לנחות במקרה חירום בגלל חזית סוערת והטיסה הבאה מתעכבת או מתבטלת כתוצאה מכך.

רוצים לגלות עוד על זכויותיכם ומה מגיע לכם במקרה של ביטול/עיכוב טיסה בגלל מזג אוויר?
רוצים לגלות כיצד חברות התעופה משתמשות במזג אוויר כתרוץ ומה ניתן לעשות כדי לקבל פיצוי כספי ?
עברו לחלק השני של הכתבה כדי לגלות עוד!

לחצו כאן עכשיו כדי לעבור לחלק השני של הכתבה >> עיכוב טיסה בגלל מזג אוויר (חלק 2)

תפנו כבר היום ל- Stop Delay, 

אנחנו נשמח לעזור לכם לקבל פיצוי כספי מהיר ומקסימלי – בלי כאבי ראש!
במידה וטיסתכם בוטלה או עוכבה.
(וגם תוכלו לברר בקשר לפיצוי מטיסות שבוטלו/עוכבו בגלל מזג אוויר)

שריינו שיחת ייעוץ חינמית – ובדקו האם מגיע לכם פיצוי כספי. 

כדי לשריין שיחה, הכניסו את מספר הטלפון שלכם כאן למטה עכשיו >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מאמרים:
פשיטת רגל חברת תעופהפיצוי עקב איסור עלייה למטוס
חדרי בריחה בצפוןחנות שעונים חנות ציוד כושראיך להגיש תביעה על טיסה שבוטלה
באיזה מקרים לא מקבלים פיצוי מטיסה שהתעכבה או בוטלה?פיצוי מטיסה שהתעכבהפיצוי מטיסה שהתעכבהחוק שירותי תעופהמה הן זכויות נוסעי האוויר?