חוק שירותי התעופה


בכתבה זו נסביר על חוק שירותי התעופה האירופי.
(שבאמצעותו ניתן לתבוע פיצוי גם בישראל)

מאז התקנת תקנת האיחוד האירופי 261 בשנת 2004, הנוסעים מוגנים מפני הפרעות טיסה חמורות.
החקיקה מאשרת כי עיכובים ארוכים, ביטולים, החמצת טיסות קונקשן ואובר-בוקינג של טיסה גורמים לאי נוחות רבה לנוסע,
ובגלל זה יש לפצות את הנוסעים שנפגעו.

 

על מי חל חוק שירותי התעופה האירופי ?

  • נוסעים שיש להם כרטיס תקף ואישור הזמנה
  • נוסעים אשר: מתחילים את נסיעתם בשדה התעופה של האיחוד האירופי, או נוחתים בשדה תעופה באיחוד האירופי,
    בתנאי שמטה חברת התעופה ממוקם באיחוד האירופי.

זה לא משנה אם הנוסעים הם:

  • טסים בחברת תעופה בעלות נמוכה (Low-Cost)
  • הזמינו חופשת חבילה
  • בנסיעת עסקים
  • ילדים
  • טסים עם כרטיסים בחינם או כטיסים במחיר מופחת, או דרך תוכניות לקידום מכירות.


חוק שירותי התעופה האירופי אינו חל על:

נוסעי אוויר שלא הגיעו בזמן.
אלא אם כן הודיעו אחרת, על הנוסעים לבצע צ'ק -אין לפחות 45 דקות לפני היציאה (אלא אם הטיסה בוטלה).

 

מדוע חוק שירותי התעופה האירופי קיים ?

חוק שירותי התעופה האירופי קיים כדי להגן על הנוסעים מפני אי הנוחות הנגרמת כתוצאה מזמני המתנה ארוכים או ביטולי טיסה,
שלחברת התעופה הייתה הכוח למנוע.
התקנה מספקת לנוסעים הגנה מפני הפרעות בנסיעות,
ומשמשת גם כתמריץ לחברות התעופה לשמור על פעילות דייקנית יותר.
זכויות אלה חלות גם על נוסעים הנוסעים בחופשת חבילה.

חוק שירותי התעופה האירופי עוסק בדברים הבאים:

  • הוא מיועד לנוסעים שסובלים מטיסות מעוכבות או מבוטלות, בהזמנת יתר או דחיית עליה.
  • בהתאם לנסיבות, ובכפוף לתנאים מסוימים, החוק עשוי להוביל לתביעה לפיצוי של בין 250 ל -600 אירו לאדם.
  • הוא מספק סיוע וגישה לשירותים בסיסיים (כמו: אוכל, לינה ודרכי תקשורת) במקרה של טיסות שבוטלו או מתעכבות למספר שעות.
  • הוא מציע את הזכות לבקש מקום בטיסה אחרת או לסגת מהטיסה המתוכננת, אם היא מבוטלת או מתעכבת ביותר מחמש שעות.
  • החוק מחייב את חברות התעופה להודיע לנוסעיהם על עיכובים וביטולים בטיסה וזכויותיהם.
 

מתי מגיע לי פיצוי כספי לפי חוק שירותי התעופה האירופי?

 

 

בהתבסס על חוק שירותי התעופה האירופי, הטיסה שלכם חייבת להמריא או לנחות באיחוד האירופי.
תביעותיכם תקפות עד 6 שנים אחורה.
לא משנה אם לקחתם את הטיסה כנוסע עסקים, כחלק מחופשת חבילה, או שהעבודה שלכם מימנה לכם את הטיסה,
מי שסבל מאי הנוחות של הפרעת הטיסה הוא זה שיקבל את הפיצוי.

אתם זכאים לפיצוי במקרים הבאים:

  • עיכובים: הטיסה הגיעה ליעד שלה באיחור של 3 שעות או יותר.
  • ביטולים: אם קיבלתם הודעה על ביטול פחות מ -14 ימים לפני יציאת הטיסה.
  • הזמנת יתר (אובר-בוקינג): חברת התעופה הזמינה את הטיסה שלכם יתר על המידה ולא מצאתם מושב על המטוס,
    זה שווה ערך למניעת עלייה למטוס.
  • טיסת המשך (קונקשן) שהוחמצה: אם הגעתם ליעד הסופי באיחור של 3 שעות או יותר,
    עקב טיסת המשך שהוחמצה –
    הדבר תקף גם אם טיסת ההמשך הופעלה על ידי חברת תעופה אחרת, כל עוד הכרטיס שלכם תקף לשתי חלקי הטיסה.


גובה הפיצוי תלוי במרחק הטיסה – לא בסכום ששילמתם עבור הכרטיס שלכם.

עיכובים בטיסה למרחקים קצרים – מתחת ל 1,500 ק"מ – לנוסעים מגיע פיצוי של 250 אירו.

עיכובים בטיסה למרחק בינוני – בין 1,500 ל -3,500 ק"מ – לנוסעים מגיע פיצוי של 400 אירו.

עיכובים בטיסה למרחקים ארוכים – מעל 3,500 ק"מ – לנוסעים מגיע פיצוי של 600 אירו.

 

חוק שירותי התעופה האירופי קובע כי חברות התעופה חייבות ליידע את הנוסעים בנוגע לזכויותיהם

כל חברות התעופה חייבות ליידע את לקוחותיהם בצורה ברורה על זכויותיהם כנוסעי אוויר.
הם חייבים ליידע אתכם באמצעות אזהרות בזמן מתן קבלה על תשלום, הודעות כתובות במקרה של עיכוב, ומידע מעודכן באתר שלהם.

בית הדין האזורי בברלין החליט (פסק דין מיום 8 באוקטובר 2015) כי חברת התעופה גרמניה איירליין,
חייבת להפסיק ליידע בצורה מעווות את לקוחותיה בנוגע לזכויותיהם במקרה של עיכובים משמעותיים וביטולי טיסה.
דף מידע שפורסם באתר האינטרנט שלהם על תשלום פיצויים וסיוע במקרה של הזמנת יתר, ביטול ועיכובים מהותיים,
תיאר את זכויות הנוסעים בצורה מעורפלת ושקרית.

האתר לא הכיל אינדיקציה לתשלום הפיצויים מ -250 ו -600 יורו,
וגם לא הזכיר אפשרות להחזר מחיר הכרטיס או טיסה בחינם חזרה לנקודת המוצא במקרה של ביטול טיסה.

מידע חשוב:
אם חברת התעופה מספקת לכם שוברי טיסה – שהם בדרך כלל פחותים בסכום מתשלומי פיצויים –
זה לא מבטל את אחריותם לשלם לכם את הפיצוי הכספי שלכם.

 

כיצד אוכל לתבוע את הפיצוי שמגיע לי לפי חוק שירותי התעופה האירופי?

 


לחברת Stop Delay יש נסיון רב בדרישות פיצוי ותביעות של חברות תעופה, שבהם נחלה הצלחות רבות.
כמו כן, ל Stop Delay יש מגוון משאבים – אנושיים וטכנולוגיים, לבדיקת אמיתות דברי חברת התעופה,
וירידה לעומק פרטי התיק כדי למצוא את כל הסיבות האפשריות לזכאותכם לפיצוי.

וברשותה מחלקה משפטית של עורכי דין תעופתיים מן השורה הראשונה,
אשר מומחים בהשגת פיצוי כספי.

ליצירת קשר עם Stop Delay השאירו את פרטיכם בסוף הכתבה ונציג של Stop Delay יחזור אליכם בהקדם-
לשיחת ייעוץ חינמית ובדיקת זכאותכם לפיצוי.


ואם תרצו, Stop Delay גם תוכל לייצג אתכם מול חברת התעופה ולהשיג לכם פיצוי בקלות וללא התעסקויות מיותרות,
תנו למומחים שלנו להילחם מול כל הבירוקרטיה והקשיים שחברות התעופה מערימות – כדי לא לפצות את לקוחותיהם.
אל תנסו להלחם מול חברת התעופה לבד!

 

אילו זכויות יש לי בזמן ההמתנה בשדה התעופה?

תקנת האיחוד האירופי קובעת שאם חווית שיבוש טיסה אתם זכאים ליותר מהפיצוי הפוטנציאלי שלכם,
ללא קשר אם חברת התעופה אחראית למצב או לא.
כאן תוכלו לראות את זכויותיכם בהתבסס על משך העיכוב ומרחק הטיסה שלכם:

מרחק קצר (עד 1,500 ק"מ): יציאה מעוכבת מעל שעתיים, או ביטול טיסה – שתייה ואוכל חינם, ושתי שיחות טלפון, מיילים או פקסים.

מרחק בינוני (בין 1,500 ל 3,500 ק"מ): יציאה מעוכבת מעל 3 שעות, או ביטול טיסה – שתייה ואוכל חינם, ו -2 שיחות טלפון, מיילים או פקסים.

טיסה לטווח ארוך (מעל 3,500 ק"מ): יציאה מעוכבת מעל 4 שעות, או טיסה בוטלה-שתייה ואוכל בחינם, ושתי שיחות טלפון, מיילים או פקסים.


אם חיכיתם בשדה התעופה יותר מחמש שעות, תהיו זכאים לבטל את הטיסה.
אם הטיסה שלכם נדחית ליום שאחרי, חברת התעופה חייבת לאכלס אתכם במלון למשך הלילה.

 

מהן "נסיבות יוצאות דופן" לפי חוק שירותי התעופה האירופי?

לפעמים, על פי תקנת האיחוד האירופי, שיבוש הטיסה אינו זכאי לפיצוי מכיוון שהסיבה העומדת מאחוריו נחשבת ל "נסיבה יוצאת דופן".
זה כאשר ההפרעה היא מחוץ לידי חברת התעופה, ולכן לא באחריותם. נסיבות אלה כוללות, בין היתר:

  • סיכוני אבטחה בלתי נמנעים
  • אי – יציבות פוליטית
  • סגירת שדה תעופה או מרחב אוויר
  • תנאי מזג אוויר קשים
  • ציפורים שעפו לתוך המנוע
  • שביתות בשדה התעופה

יוצא מן הכלל הוא אם חברת התעופה הייתה יכולה למנוע את הבעיה.
דוגמה לכך היא אם חברת התעופה האשימה את מזג האוויר הרע בהפרעות טיסה,
ומה שקרה בפועל הוא שחברת התעופה לא הצליחה להבטיח שיש אספקה מספקת של מסיר קרח לפני תחילת החורף.
במקרה זה חברת התעופה יכולה להיות אחראית לעיכוב, אחרי הכל היא יכלה למנוע זאת.

אינדיקטור מכריע למצב כזה הוא אם טיסות אחרות פעלו בזמן מזג האוויר הגרוע.

תפנו כבר היום ל- Stop Delay, 

כדי לקבל פיצוי כספי מהיר ומקסימלי – בלי כאב ראש!
במידה וטיסתכם בוטלה או עוכבה.

קבעו עכשיו שיחת ייעוץ חינמית – ובדקו האם מגיע לכם פיצוי כספי. 

כדי לשריין שיחה, הכניסו את מספר הטלפון שלכם כאן למטה עכשיו >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מאמרים:
פשיטת רגל חברת תעופהפיצוי עקב איסור עלייה למטוס
חדרי בריחה בצפוןחנות שעונים חנות ציוד כושראיך להגיש תביעה על טיסה שבוטלה
באיזה מקרים לא מקבלים פיצוי מטיסה שהתעכבה או בוטלה?פיצוי מטיסה שהתעכבהפיצוי מטיסה שהתעכבהחוק שירותי תעופהמה הן זכויות נוסעי האוויר?