חוק שירותי תעופה

חוק שירותי תעופה

אז איך פועל החוק הישראלי לפיצוי מטיסה שהתעכבה או בוטלה ?

חוק שירותי התעופה הישראלי הנקרא גם “חוק טיבי” מזכה בפיצוי במידה והטיסה שלך התעכבה מעל ל- 8 שעות או בוטלה, הוא תקף לחברות תעופה שהן לא אירופאיות אשר נתיב הטיסה הוא מישראל או לישראל.

במידה וטיסתכם מישראל או לישראל עוכבה מעל ל- 8 שעות או בוטלה,
תוכלו לפנות לחברתנו Stop Delay לקבלת פיצוי כספי.

הייחודיות של החברה שלנו היא מתן מענה אנושי לכל אורך שעות היממה,
וגם במקרים שבהם נותרתם בשדה התעופה בעקבות טיסה שבוטלה או עוקבה ואין לכם כל מענה.

אנו דואגים לזכויותיהם של הנוסעים בהתאם לכל החוקים הקיימים בתעופה האזרחית כדי להתאים את האופן הנכון ביותר להשבת כספי הנוסעים ופיצוי בהתאם,
בזכות הניסיון הרב שצברנו עם השנים בשיתוף פעולה ישיר מול הנציגויות המשפטיות של חברות התעופה.
מה שמבטיח מענה מהיר מהנציגויות המשפטיות של חברות התעופה וכניסה למשא ומתן מנקודת פתיחה מקסימלית בהתאם לחוקים הקיימים. הכי מהר שאפשר!

אז כמה פיצוי מגיע לכם על ביטול או עיכוב של הטיסה מעל ל – 8 שעות ?

הפיצוי הכספי המצוי בחוק שירותי תעופה הישראלי (חוק טיבי) הוא:

לטיסות שמרחקן בין שדה התעופה שממנו המראתם ועד שדה התעופה שבו נחתתם

הוא עד 2,000 ק”מ: פיצוי של 1,290 ש”ח

לטיסות שמרחקן בין שדה התעופה שממנו המראתם ועד שדה התעופה שבו נחתתם

הוא בין 2,000 ק”מ ועד 4,500 ק”מ: פיצוי של 2,070 ש”ח

לטיסות שמרחקן בין שדה התעופה שממנו המראתם ועד שדה התעופה שבו נחתתם

הוא מעל 4,500 ק”מ: פיצוי של 3,100 ש”ח

חברתנו “סטופ דילאי” פועלת תמיד לדרוש גם קבלת תוספות פיצוי מיוחדת בהתאם לעוגמת הנפש שחוויתם וגם תוספת פיצוי במידה ולא קיבלתם את ההטבות הבאות מחברת התעופה –

משך האיחור מהמועד הנקוב בכרטיסהטבות
עיכוב בין שעתיים ל-5 שעותמזון ומשקאות + שירותי תקשורת.
עיכוב בין 5 שעות ל-8 שעותמזון ומשקאות + שירותי תקשורת + השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי.
הטיסה נדחתה ליום למחרתמזון ומשקאות + שירותי תקשורת +
השבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי עם שירותי לינה והסעה.
הטיסה נדחתה ל-יום למחרת בשל שביתה או השבת מוגנותהשבת תמורה + מזון ומשקאות + שירותי תקשורת בלבד.
טיסה אשר הוקדמה ביותר מ-5 שעות ולא יותר מ-8 שעותהשבת תמורה או כרטיס טיסה חלופי.
טיסה אשר הוקדמה ביותר משמונה שעותפיצוי כספי על פי המרחק + תמורה או כרטיס טיסה חלופי.

מתי נחקק חוק שירותי תעופה הישראלי ומהן התועלות שלו ?

חוק שירותי תעופה

חוק שירותי התעופה (חוק טיבי) נחקק בשנת 2012 והוא מקביל לחוק האירופי, החוק מחייב את חברות התעופה להסדיר את זכויות הנוסעים בעת ביטול טיסה, עיכוב טיסה, הקדמת טיסה ודחיית טיסה מצד חברות התעופה.

החוק  הישראלי מכונה גם “חוק טיבי” על שם אחד מיוזמי החוק – חבר הכנסת אחמד טיבי.

החוק יצר סדר ביחסים בין חברות התעופה לנוסעים וגם הוריד משמעותית את כמות ההונאות שנגרמו לנוסעים מצד חברות תעופה בגלל העובדה הפשוטה שלחברות התעופה היה משתלם להודיע על ביטול טיסה מאשר לקיימה בפועל.

הפיצוי הכספי בעקבות ביטול הטיסה לא יחול במידה והטיסה בוטלה בגלל אחת מהסיבות הבאות :

  • הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת החברה (כמו מזג האוויר), נסיבות שבהם גם אם חברת התעופה הייתה עושה כל אשר ביכולתה, לא הייתה יכולה למנוע את ביטול הטיסה בשל אותן נסיבות.
  • הטיסה בוטלה בשל שביתה או השבתה.
  • הטיסה בוטלה כדי להימנע מחילול שבת או חג.
  • במידה וחברת התעופה הודיעה על ביטול מעל ל- 14 יום לפני המועד הנקוב בכרטיס הטיסה.
  • אם הנוסע סירב לטוס בטיסה חלופית שהוצעה לו, בשל כך שההצעה לא ניתנה לאדם שהצטרף אליו לטיסה לפי הודעת הנוסע, או משום שנבצר מהנוסע לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, דת או מגבלה רפואית.

אנחנו ב- Stop Delay נשמח לסייע לך לקבל פיצוי מהיר ומקסימלי במידה וטיסתך בוטלה או עוכבה.
לשיחת ייעוץ חינמית לבדיקת זכאות לפיצוי כספי הכניסו את מספר הטלפון שלכם כאן למטה עכשיו >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מאמרים:
פשיטת רגל חברת תעופהפיצוי עקב איסור עלייה למטוס
חדרי בריחה בצפוןחנות שעונים חנות ציוד כושראיך להגיש תביעה על טיסה שבוטלה
באיזה מקרים לא מקבלים פיצוי מטיסה שהתעכבה או בוטלה?פיצוי מטיסה שהתעכבהפיצוי מטיסה שהתעכבהחוק שירותי תעופהמה הן זכויות נוסעי האוויר?